Brev:
Overgangsmad samt aftenrutiner
13. april 2010
Alder:
8 mdr.
Overgangsmad samt aftenrutiner
Hej Helen
Så er jeg på banen igen, får jo stor hjælp ud af dine svar :-)
Jeg har en dejlige datter på otte måneder som må siges at stortrives. Jeg er dog stadig i tvivl om denne periode med overgangs kost.
En dag ser sådan ud:
vågner kl 6.30, får en flaske ca 150-200ml
09.00 får grød med frugtmos topping ( havre, øllebrød, hirse etc )
ligges til lur 09.30-10.00 og sover ca to timer
kl 12.30 får grøntsagsmos med sovs fra aftensmaden og eller kød
kl 14.30 får flaske ca 150-200 ml
15.00 ligges til lur sover alt fra en til to timer
kl 17.30 får grøntsagsmos som til frokost og lidt frugtmos til dessert
kl 19.15 får flaske ca 200 ml og ligges til natten
1.
Mine spørgsmål går på: vi er begyndt at bruge sovs fra aftensmad, også når denne er stærkt krydret - er det i orden?
2.
er lige begyndt på at give bondebrød i små tern, forsøgte med leverpostej, ikke et hit og har prøvet med hvidløgssmøreost hvilket gled bedre ned - er det i orden? havde ikke neutral ost, så prøvede med den.
3.
Vi har derudover oplevet at når vi ligger hende til lur i hendes seng, både til eftermiddag og aften at hun bliver dybt ulykkelig når vi går, fra ellers at have kunne ligget og pludret og falde i søvn af sig selv. Det er ret hårdt, da hun græder og kaster næsten op, så vi står inden hos hende og aer hende i søvn - er det i orden eller skaber det en dårlig vane, hvorfor lige denne ændring?
4.
hvornår skal vi begynde at give hende flere måltider og hvad skal de bestå af?
5.
Til slut vi synes vi mangler en rutine om aftenen. Vi pusler hende i natdragt, så kommer hun lidt ind i stuen og hygger. Tager hende ind i sit værelse, giver flaske. Ligger hende i sengen med putteklud, sut og spillekludedukke, som vi trækker op og det er det... hvornår kan man udvide rutinen bare lidt og hvad kunne man evt gøre?
Undskyld den lange smøre, glæder mig til at høre fra dig
Kærlig hilsen
Ella og mor